Rozliczenia i odczyty
Rozliczenie ilości świadczonych przez przedsiębiorstwo usług jest dokonywane na podstawie wskazań wodomierzy.
W przypadku braku wodomierza rozliczenia prowadzone są w oparciu o przeciętne normy zużycia.
Podstawowym okresem rozliczeniowym jest miesiąc.
Odczyt wodomierzy prowadzony jest metodą radiową. W przypadku wodomierzy nie posiadających nadajników radiowych, odczyty prowadzone są przez inkasentów.
Informację o stanie wodomierza można również przekazać:
- telefonicznie, dzwoniąc pod numery telefonów:
- 22 731-77-24 - Dział Rozliczeń i Obsługi Klienta;
- 693-973-043 - Inkasent (miejscowości z terenu gminy);
- 693-973-042 - Inkasent (nieruchomości w obrębie miasta)
- poprzez wypełnienie formularza dostępnego na naszej stronie internetowej
- osobiście w Biurze Obsługi Klienta mieszczącym się w Błoniu, przy ul. Towarowej 5.
Wnoszenie opłat
Przelew na rachunek bankowy
Należności za usługi świadczone przez przedsiębiorstwo należy wpłacać przelewem, na numer rachunku bankowego wskazany w fakturze. Każdy Odbiorca posiada indywidualny rachunek Odbiorcy, połączony bezpośrednio z jego kontem rozrachunkowym.
Mechanizm ten, stosowany przy tzw. płatnościach masowych, pozwala uniknąć wielu problemów
i pomyłek związanych z nieprawidłową identyfikacją płatności.
W tytule przelewu prosimy wskazać numer lub numery faktur, których płatność dotyczy.
Informacja o stanie rozliczeń a płatności
W dolnej części faktury prezentowany jest stan rozrachunków na dzień wystawienia faktury.
Na blankietach dołączanych do faktur drukowana jest kwota do zapłaty uwzględniająca całkowity stan rozrachunków Klienta na dzień wystawienia faktury.
W kwocie tej, prócz należności za bieżącą fakturę, znajduje się suma ewentualnych odsetek za opóźnienia w zapłacie należności oraz kwota (-y) niezapłaconych faktur za poprzednie okresy rozliczeniowe. Uwzględnione są również ewentualne nadpłaty.
W przypadku posiadania przez jedną osobę kilku punktów informacja ta pojawia się na wszystkich fakturach wystawionych w tym dniu, niezależnie którego punktu dotyczą.
Z tego powodu na fakturze umieszczona jest uwaga o treści: W przypadku, gdy wykazane powyżej zaległe płatności i/lub nadpłaty zostały przez Państwa uwzględnione przy płatności za poprzednią fakturę lub fakturę dotyczącą innego punktu, prosimy o wpłatę wyłącznie kwoty wynikającej z niniejszej faktury.
Warto wiedzieć, że:
w kontekście rozliczeń za świadczone usługi, bez względu na liczbę zawartych z MPWiK w Błoniu Sp. z o.o. umów w związku z posiadaniem tytułu prawnego do nieruchomości/lokali (których te umowy dotyczą), występujecie Państwo jako jeden Odbiorca posiadający jeden numer klienta i jedno konto rozrachunkowe.
W związku z powyższym informacje o ewentualnych nadpłatach, niezapłaconych fakturach, czy odsetkach za opóźnienie w płatnościach, pojawią się na każdej fakturze wystawionej dla każdego punktu osobno i podwyższają lub obniżają łączną kwotę do zapłaty.
Dlatego przed opłaceniem faktury koniecznie należy się upewnić, czy wykazane w informacji o stanie rozrachunków dane nie zostały już przez Państwa uwzględnione przy płatności za fakturę dotyczącą innego punktu.
Jeśli nie sprawdzicie tego Państwo i przy płatności automatycznie skorzystacie z załączonego do faktury blankietu wpłaty – na koncie rozrachunkowym powstaną odpowiednio nadpłaty lub niedopłaty.
W przypadku jakichkolwiek wątpliwości w odniesieniu do informacji o stanie rozliczeń z naszym przedsiębiorstwem sugerujemy kontakt telefoniczny z Działem Rozliczeń i Obsługi Klienta.
Ważne
Kontaktując się telefonicznie z Biurem Obsługi Klienta należy podawać symbol nabywcy uwidoczniony na fakturze.